Brugernavn:
Password:

Gem login    Glemt dit password?   Få password

Workshops

Vi har gennem årene designet og gennemført uddannelsesprogrammer, seminarer, workshops og processer for et stort antal af kunder. Vores kunder har været lige så forskellige, som de produkter vi har udviklet for dem.

Vi har gennemført korte, intensive halvdags-seminarer med nogle få deltagere og vi har udviklet og gennemført omfattende uddannelsesforløb som har strukket sig over flere år. Men en ting har vores kurser tilfælles: kursusdesign og gennemførelse er altid afhængig af det unikke behov der foreligger, og dialog og interaktion er altid i centrum.

Vi har en utraditionel og åben tilgang til hvordan en uddannelse kan designes, udvikles og gennemføres og vi vil altid gerne have dit input til processen.

Referencer

Vi har bl.a. arbejdet med:

IKEA, Gjensidige, Novo Nordisk, Danmarks Idrætsforbund, Grundfos, Coloplast, Simcorp, Nokia, Deloitte, Eltra, Samsø Erhvervsråd, ISS, Experian, Novo Nordisk og Tytex.

Vil du vide mere om hvad vi kan? Eller du har måske bare en løs idé som du vil diskutere? Kontakt os på iff@iff.dk

Workshop:

Familieformer, livsfaser og forbrug i forandring: Strategisk positionering i forhold til nye markeder

”Singlerne i mange forskellige aldre markerer sig i stigende grad i landsskabet over livsformer. Herunder De Frie Enker. Traditionelle familier fylder stadig meget, men bliver mere komplekse. Par 50+, der tilhører bl.a. punkgenerationen, er et voksende nyt forbrugersegment. Tilvalg af karriere skaber underskud af børn og ændre bl.a. det tyske marked. En række mikrosegmenter er værd at kende.”

Vi har netop afsluttet en analyse, der tegner et opdateret billede af hvordan livsformer og livsfaser er i forandring. En analyse, som giver gode muligheder for at vurdere, om man som virksomhed er optimalt placeret i markedet og om pakketeringen er optimal i forhold de nye livsformer, der tegner landskabet.

Rapporten ser på 4 statistiske formationer af livsformer, der tilsammen udgør det nye landskab:

Formation 1:

Singlerne i mange forskellige aldre markerer sig i stigende grad i landsskabet


Formation 2:

Traditionelle familier med mor, far og børn fylder stadig meget, men bliver mere komplekse enheder med ”dine, mine og vores børn”


Formation 3:

Par 50+, der tilhører efterkrigsgenerationerne, og hvor børnene er flyttet hjemmefra, er et vigtigt og voksende forbrugersegment


Formation 4:

Mikrosegmenterne – vi ser på 9 meget forskellige segmenter, der tilsammen udgør den 4. formation som det er værd at være opmærksom på og kende udbredelsen af.


Samtidig ser vi på hvordan de nye livsformer har konsekvenser for livsfaserne og forbruget.

Vedhæftede oplæg danner baggrund for at en mindre gruppe af strategiske medarbejdere får et nyt og fælles billede af centrale udviklingstendenser, livsformer og livsfaser som afsæt for virksomhedens strategiske positionering i forhold til nye markeder.

Med afsæt i denne nye indsigt arbejdes der i workshopformat videre med at identificere en kort portefølje af strategiske indsatsområder med henblik på at udnytte markedspotentialerne.

Workshop kan afholdes fra 22. september 2014. Virksomheden tilbydes som opfølgning på workshoppen et års medlemskab af Instituttet for Fremtidsforskning for workshoppens deltagere.

Kontakt venligst til Erica Skafdrup, Senior Executive Advisor & Futurist,esh@cifs.dk eller 40240577.




Kurser

Aktuelle kurser

Workshops

Praktisk

Bookmark and Share

Instituttet for Fremtidsforskning

Grundlagt i 1970 af den tidligere OECD-generalsekretær, finansminister og professor Thorkil Kristensen.
Vi styrker beslutningsgrundlaget i virksomheder og organisationer ved at skabe bevidsthed om fremtiden og synliggøre dens betydning i nuet.

Vi tilbyder fremtidsforskning gennem flere kanaler

Nyhedsbrev | Medlemskab | Kurser | Foredrag | Magasiner | Rapporter | Projekter

Om os

Hvem vi er | Kontakt | Medarbejdere | Presse | Ledige stillinger

Kontakt Webredaktøren


Ophavsretten tilhører Instituttet for Fremtidsforskning. Læs mere om brug af materiale publiceret på iff.dk
Instituttet for Fremtidsforskning | Landgreven 3 | 1301 København K. | +45 3311 7176 | iff@iff.dk